úterý 22. března 2016

Noty pro hlas a klavír k písni The Escapist (Nightwish)

Jednou z mých zálib je také hraní na key board a psaní hudebních transkripcí k písničkám, které mám ráda. Netroufám si tvrdit, že jsem v tom nějak zvlášť dobrá - spíš naopak, protože hrát jsem se začala učit v době, kdy mi bylo přibližně patnáct a půl roku a čtení not mi taky moc nešlo (v tom se stále snažím zdokonalovat - například hraní šestnáctinových a kratších not s tečkou, prodloužených ligaturou nebo oddělených pomlkou). Navíc mě nikdy nenapadalo nic moc vhodného a originálního, co by se dalo hrát levou rukou jako doprovod, což je poměrně zásadní věc, nicméně se snažím po všech stranách neustále zdokonalovat. Muzikant ze mě ovšem nikdy nebude ;-)


Nic z toho ovšem neznamená, že bych se svým zálibám nemohla i přesto věnovat. Jen ty výsledky nebudou nikdy tak dobré jako výsledky lidí, kteří na hudební nástroj(e) hrají už od útlého věku, ale v to ani nemůžu doufat. 
Tak či onak jsem konečně dokončila jednu transkripci, a sice transkripci k písni The Escapist od Nightwish. A je psaná celá v novém programu, neboť starému programu, který jsem používala a stále pro určité účely používám (ten nový například neumožňuje extrakci mid souboru), postrádal mnoho důležitých funkcí.

Pokud jde o samotný výsledek, je od originálu v některých věcech odlišný - vypustila jsem intro (ne, že by nebylo zajímavé, ale je poměrně dlouhé a já už jsem se s tím přepisem piplala dost dlouho - to víte, nový program) a konec je taky rozdílný, protože mě nenapadalo, jak přepsat ty kytarové riffy, aby to i pro klavír či key board znělo dobře. Výsledný přepis je ale snad i tak dostatečně dobrý na to, aby mě případně někdo nehnal s motorovou pilou v rukou po městě za to, že jsem podělala dobrou písničku. V případě, že tam přece jen nějaké chyb jsou, dejte mi vědět - budu ráda, když mě poučíte, protože konstruktivní kritika má potenciál posunout člověka dál, pokud jí naslouchá. Komentovat může každý i v případě, že nemá mail na gmailu nebo blog na bloggeru.

Hey, guys, I'll try to make it short: Yesterday I finished my transcription for the song The Escapist by Nightwish. The transcription is quite different from the original song, which I am sorry for. It's just some minor differences though, such as the missing intro (the intro is beautiful, but it's long and I had been working on the transcription for a long time already, so I lost motivation to finish the intro soon after I decided to work on it) or a different ending (Those damn riffs! ;-)).
 I am quite an amateur, so if there are some technical mistakes and errors, let me know - every objective and polite criticism is welcome and I'll gladly learn from you!

Takto nějak by to mělo znít
This is how it should sound like

PDF soubor je zde / The PDF file is here

2 komentáře:

  1. Ahoj, dostala jsem se sem přes FB a musím říct, že super. Muselo to dát šíleně práce, ne? Sama písničku neznám, ale kdysi jsem taky hodně hledala písničky od Nightwish. A dodnes si pamatuju, že jsem se rozčilovala, jak mizerně je zapsanej třeba Amaranth (slovo repetice naprosto neznámý :D)...
    .
    Já hrála na klavír skoro 11 let od malička. A v tom to není. Je to si snazší, ale nic nenahradí chuť :-) Takže vzhůru do toho, já bych dneska (po roce nehraní na klavíru) nezahrála už asi skoro nic :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj a děkuji - jsem moc ráda, že se líbí! :-)
      Já notových zápisů písniček od NW mám dost, ale přiznávám se, že mnoho z nich nevyužiji, protože většinou mají všechny velmi neoriginální doprovod pro levou ruku - vždy je to jedno a to samé, což mě štve ještě víc než ty repetice, se kterými mám sama poněkud problém (i proto, že písničky od NW mají obvykle hodně zvláštní kompozici) :-D
      Ještě jednou díky! :-)

      Vymazat